Wiadomości Branżowe

Hyundai ogłasza wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2013 r.

?    Hyundai sprzedał w pierwszym półroczu 2013 roku 2,39 mln samochodów na całym świecie
?    Przychody ze sprzedaży i zysk netto firmy wyniosły odpowiednio 44,55 i 4,61 biliona wonów

Firma Hyundai Motor Company ogłosiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2013 roku. Pomimo niekorzystnych czynników wewnętrznych i zewnętrznych, stały wzrost sprzedaży poza rodzimym rynkiem przełożył się na zwiększenie przychodów o 5,8%, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.
                                                    
Przez pierwsze sześć miesięcy roku przychody firmy wzrosły o 5,8% do 44,55 bilionów wonów (samochody: 36,72 biliona / finanse i inne: 7,83 biliona) w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku, dzięki wysokiej sprzedaży poza Koreą. Jednak zysk operacyjny oraz zysk netto zmalały odpowiednio o 7,7% i 7,8% do 4,28 biliona wonów oraz 4,61 biliona wonów.

Hyundai Motor sprzedał w pierwszym półroczu 2 390 919 samochodów na całym świecie (Korea: 325 518 / pozostałe rynki 2 065 401), co oznacza wzrost o 9,5% w porównaniu do poprzedniego roku. W Korei sprzedaż spadła o 0,7% w stosunku do ubiegłego roku, ze względu na zmniejszony popyt oraz rosnącą sprzedaż marek importowanych. Z drugiej strony, sprzedaż na pozostałych rynkach wzrosła o 11,4% (2 065 401 samochodów), co zrekompensowało z nadwyżką spadek na rynku krajowym.
 
W samym drugim kwartale 2013 r. przychody Hyundaia wzrosły o 5,7%, osiągając wynik 23,18 biliona wonów ze sprzedaży 1 219 115 samochodów. Jednak zarówno zysk operacyjny, jak i zysk netto zmalały odpowiednio o 5,2% do 2,4 biliona wonów i 1%, do 2,52 biliona wonów, w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Hyundai przewiduje, że niepewna koniunktura potrwa do końca roku. Szczególnie główne rynki motoryzacyjne, w tym niektóre rynki wschodzące, będą odnotowywać słabszy wzrost i odczuwać surowszą politykę rządów. Hyundai planuje jednak nadal koncentrować się na wzroście jakościowym w poszczególnych regionach. W tym celu firma wprowadza lokalnie strategiczne dla danych rynków modele, wzmacnia sieć sprzedaży oraz prowadzi agresywne działania marketingowe.  

Hyundai będzie również umacniać działania wokół samochodów ekologicznych – elektrycznych, hybrydowych i o napędzie wodorowym oraz konwencjonalnych pojazdów o niskim zużyciu paliwa i niskim poziomie emisji.

Źródło Hyundai Motor Poland. Dostarczył netPR.pl

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy


Tagi: #PESA   #RTM   #UC   #Web Collaboration